Budżet partycypacyjny Warszawa 2016

Dla każdego rowerzysty z Mokotowa mamy gotowy projekt. W każdym z rejonów spisaliśmy pomysły, które ułatwią nam poruszanie się po okolicy. Złożyliśmy projekty dobrze przemyślane. Ich celem jest zbudowanie sieci wygodnych miejsc do jazdy rowerem. Gdyby nasze projekty zostały zrealizowane, to dzielnica stałaby się dużo bardziej przyjazna mieszkańcom. Nasze projekty to nie tylko pasy rowerowe, ale także bezpieczne przejścia dla pieszych, ograniczenie nielegalnego parkowania i więcej zieleni.

Rejon A (Służew i Służewiec)

5. Naucz się naprawiać rower - bezpłatne warsztaty naprawy i konserwacji swojego roweru
Cykliczne warsztaty praktycznej nauki naprawy i konserwacji własnego roweru.

16. Prosto do DK Kadr
Przywrócenie przejścia dla pieszych przez ul. Rzymowskiego na skrzyżowaniu z ul. Cybernetyki.

32. Wspólny ogród // Warsztaty ogrodnicze w Służewskim Domu Kultury
Rozbudowa ogródka edukacyjno-społecznego, który powstał przy Służewskim Domu Kultury, gdzie uprawiane będą warzywa, zioła i owoce;
Realizacja cyklicznych zajęć ogrodniczych, gdzie będzie można nauczyć się uprawy roślin w sposób ekologiczny - bez użycia środków chemicznych;
Chcemy też stworzyć możliwość posiadania indywidualnych grządek, które będzie można użytkować przez określoną ilość czasu (1 sezon).

35. Równe chodniki, bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na Służewie i Służewcu
Projekt główny, który kompleksowo rozwiązuje problemy pieszych i rowerzystów (wciąż trwa weryfikacja szczegółowa - termin przesunięty do 10 czerwca!)

Rejon B (Stary Mokotów)

2. Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów!
Projekt skupia się na komforcie pieszych oraz rowerzystów, zachęcając tych drugich do porzucenia chodników na rzecz jezdni. Zakłada wyznaczenie pasów i kontrapasów rowerowych oraz przejść dla pieszych z azylami. Wniosek nawiązuje do projektu z ubiegłego roku, który zyskał szerokie poparcie (II miejsce), ale nie został zrealizowany, gdyż zabrakło 5 tys. zł.

4. Rowerowa alternatywa dla Puławskiej - od Morskiego Oka po plac Unii
Projekt stworzy alternatywę dla Puławskiej, pozwalając rowerzystom jechać przez Park Morskie Oko i równoległymi, spokojnymi ulicami lokalnymi aż do Placu Unii Lubelskiej. Trasa będzie połączona z istniejącym pasem rowerowym na Goworka i drodze dla rowerów przy Waryńskiego. Przy okazji poprawione zostanie bezpieczeństwo na przejściu i przejeździe przez Puławską.

7. Marsz, marsz, Dąbrowski... - szersze chodniki na Starym Mokotowie
Na wielu ulicach Starego Mokotowa piesi mają poważne problemy, aby przejść po chodniku. Parkujące samochody zostawiają pieszym mniej niż wymagane prawem 1,5 metra. Projekt polega na ustawieniu kwietników lub słupków w miejscach, gdzie piesi najbardziej odczuwają brak miejsca.

Rejon C (Wierzbno, Wyględów, Ksawerów)

2. Pasy rowerowe na Idzikowskiego i remont chodnika też
Ulica Idzikowskiego jest dobrym połączeniem dla rowerzystów jadących z Dolnego Mokotowa do pracy na Służew, Mokotów lub Ochotę. W porze korków kierowcy nie pozostawiają rowerzystom odpowiedniego miejsca do jazdy. Projekt ma również na celu naprawę chodnika będącego w złym stanie, stanowiącego istotną trasę dla pieszych chcących spacerować w parku Królikarni.

21. Ulice wygodne dla rowerów
Projekt zakłada kompleksową poprawę bezpieczeństwa i wygodę ruchu rowerowego na obszarze osiedla Wyględów, po przez dopuszczenie kontraruchu rowerowego na niektórych osiedlowych ulicach, ujednolicenie limitu prędkości do 30 km/h, ustawienie lustra drogowego na newralgicznym skrzyżowaniu, użycie innowacyjnego oznakowania poziomego (tzw. sierżantów rowerowych), w tym poprawę organizacji ruchu na ulicy Spartańskiej.

32. Spokojne i bezpieczne ulice Mokotowa dla pieszych i rowerzystów
Na Mokotowie jest dużo niebezpiecznych przejść dla pieszych a wielu rowerzystów jeździ po chodnikach, bojąc się korzystać z jezdni. Naprawmy to! Dzięki projektowi powstanie 20 bezpiecznych przejść dla pieszych, pasy rowerowe na 4 km ulic, 400 nowych miejsc postojowych dla aut, uspokojony zostanie ruch uliczny. Będzie spokojniej i bezpieczniej, skorzystają wszyscy!

35. Najkrótsza ścieżka rowerowa świata: łącznik Wielicka - Domaniewska
Obecnie rowerzyści mogą dojechać drogą dla rowerów wzdłuż ul. Rolnej, Bukowińskiej i Domaniewskiej do al. Niepodległości. Zamiast jechać dalej tą ruchliwą ulicą, mogliby kontynuować jazdę równoległą Wielicką i Krasickiego. Brakuje jednak kilkumetrowego łącznika umożliwiającego wjazd z drogi dla rowerów na uliczkę parkingową. Zbudujmy go!

Rejon D (Stegny, Sadyba)

6. Rowerem na zakupy na Sadybę
Sadyba jest spokojną okolicą, ale niestety brakuje tam infrastruktury rowerowej. Dla okolicznych mieszkańców dojazd rowerem na bazarek lub do sklepu byłby bardzo dobrym rozwiązaniem, niestety szerokie pasy jezdni i brak miejsca dla rowerzystów skutecznie ich do tego zniechęca. Proponujemy wymalowanie tanich pasów rowerowych na jezdni i inne ułatwienia dla rowerzystów.

Rejon F (Sielce)

9. 100 drzew dla Sielc
Projekt zakłada posadzenie 100 drzew na terenie Sielc. Drzewa te upiększą osiedle, będą chronić przed kurzem i hałasem, oczyszczą powietrze, dadzą dom wielu ptakom i owadom oraz będą pozytywnie oddziaływać na mieszkańców.

31. 10 drzew dla ulicy Chełmskiej
Zasadźmy 10 nowych drzew na ulicy Chełmskiej! Miejsca już są - po dawnych drzewach. Projekt zakłada zasadzenie 10 drzew na ul. Chełmskiej w 10 punktach wzdłuż chodnika - w miejsce drzew, które kiedyś tam rosły, ale pozostały po nich tylko błotniste kwadraty ziemi.