Budżet partycypacyjny Warszawa 2016

W Śródmieściu szczególnie polecamy kompleksowy projekt nr 18 Pasy rowerowe i przejścia dla pieszych w Śródmieściu, obejmujący 6 km nowych tras rowerowych i poprawę bezpieczeństwa na 40 przejściach dla pieszych w dzielnicy. Warto też zwrócić uwagę na Marszałkowską na rowerze, której celem jest ucywilizowanie odcinka Marszałkowskiej od Świętokrzyskiej do Widok.

Projekty ogólnodzielnicowe

16. Drzewa dla Śródmieścia
Posadzenie 126 przyulicznych drzew o dość dużych rozmiarach w różnych lokalizacjach centrum Warszawy (Grzybowska, Marszałkowska, al. Jana Pawła II, Książęca, Spacerowa, Waryńskiego, al. Armii Ludowej, al. Niepodległości, Międzyparkowa, Dawidowskiego, Słomińskiego, Andersa).

17. Marszałkowską na rowerze
Projekt zakłada wydzielenie bezpiecznej, fizycznie odseparowanej dwukierunkowej drogi rowerowej z szerokiego zewnętrznego pasa zachodniej jezdni ulicy Marszałkowskiej na odcinku ul. Świętokrzyska - ul. Widok wraz z dowiązaniem w postaci krótkich dróg rowerowych do skrzyżowania z ul. Świętokrzyską. Na jezdni wschodniej należy dopuścić ruch rowerowy na buspasie.

18. Pasy rowerowe i przejścia dla pieszych w Śródmieściu
Projekt zakłada wyznaczenie pasów rowerowych na 7 kilometrach ulic w Śródmieściu, które połączą istniejące i planowane na 2015 r. ścieżki i pasy rowerowe w spójną sieć korytarzy rowerowych. Przy okazji zmiany w organizacji ruchu poprawią bezpieczeństwo na wybranych skrzyżowaniach i blisko 40 przejściach dla pieszych.

41. Naucz się naprawiać rower - bezpłatne warsztaty
Większość z nas posiada rower, ale mało kto umie go naprawić. Zajęcia pozwolą uczestnikom warsztatów zaoszczędzić czas i pieniądze. Zajęcia będą się odbywać raz na dwa tygodnie wiosną, latem i jesienią. Poziom trudności będzie dostosowany do potrzeb chętnych.

42. Montaż wyświetlaczy o czasie do odjazdu metra, tramwajów, autobusów na stacji Centrum i Ratusz-Arsenał
Projekt polega na montażu monitorów pokazujących czas do odjazdu najbliższych pociągów metra w obu kierunkach nad wejściami do stacji metra. Ponadto na peronach zostaną także zamontowane tablice pokazujące czas do odjazdu tramwajów (i autobusów w przypadku stacji Ratusz-Arsenał)

51. Królewska i Grzybowska przyjazna dla wszystkich
Projekt zakłada przemianę ul. Królewskiej i Grzybowskiej, między Marszałkowską i al. Jana Pawła II. Na całej ulicy pojawią się nowe drzewa i zieleń, ławki i stojaki rowerowe, wyremontowane zostaną chodniki, powstanie też pas dla autobusów i rowerów.